DEMLİ- SITKI KARŞILAŞMASI
Aşık Sıtkı, Müftü Hasan Coşkun'dan Arapça öğrenmiş, ilim ve feyzinden istifa etmiştir. Ona özel bir sevgi ve hürmet beslemiştir.
Haşan Coşkun'u evine davet ettiği bir günde köy halkında birkaç kişi" Sarı Molla dervişlik yapıyor, hay-huy" diyor, diye Haşan Efendiye Aşık Sıtkı hakkında latife yapmışlar. Haşan Coşkun, dervişler hakkında Sıtkı'ya takılmak ve biraz da kızdırmak için bazı şeyler söylemiş. Ardından da yazdığı Ahmetfakılı köyünde kocası ölüp, çocuklarıyla dul kalan bir kadın için söylediği "Çoban Kasidesi"ni söylemiş. Amacı Aşık Sıtkı'yı heyecana getirmektir.
ÇOBAN
Çoban bu yaylada serbest gezerdin
İnliyor kavalın nedir bu derdin
Karabaş koyunu elden mi verdin
Kavalın sedası taşı deliyor
Hayalinden öksüz kuzu meliyor
Sanırım bir yetim sesi geliyor
Mor koyun argaçtan bilmem nic'oldu
Kuzular Çalmaçta meleşti kaldı
Çoban yurt yerinde dolaştı kaldı
Kavalın sedası taşı deliyor
Hayalinden öksüz kuzu meliyor
Sanırım bir yetim sesi geliyor
Mor koyun kuzusun bağrına almış
Süzülmüş gözleri uykuya dalmış
Annesiz yavrular kenarda kalmış
Kavalın sedası taşı deliyor
Hayalinden öksüz kuzu meliyor
Sanırım bir yetim sesi geliyor
Bozulmuş tüyleri Hakkın örzüler
Yabancı memeyi almaz kuzular
Belki annesinin göksü sızılar
Kavalın sedası taşı deliyor
Hayalinden öksüz kuzu meliyor
Sanırım bir yetim sesi geliyor
Öksüzüm, öksüze yüreğim yanar
Kanar yarasıyla ciğerim kaynar
Gözlerim hicriyle kanlı yaş çağlar
Kavalın sedası taşı deliyor
Hayalinden öksüz kuzu meliyor
Sanırım bir yetim sesi geliyor
Çayırlık, çimenlik bütün yazılar
Bozulmuş tüyleri ciğer sızılar
Hasan'ın sesini duymaz kuzular
Kavalın sedası taşı deliyor
Hayalinden öksüz kuzu meliyor
Sanırım bir yetim sesi geliyor
Hasan Coşkun sözünü noktalayınca, Sıtkı da bir heyecan ve coşku belirmiş. Hasan Coşkun'un, dervişler hakkında söylediklerine gönlü razı olmamış ve sözü Aşık Sıtkı alarak "Ne'nin üstüne" adlı şiirini söylemiş.
Hasan Coşkun ve odada bulunanlar Aşık Sıtkı'nın bu deyişinden çok etkilenirler. Hasan Coşkun latifeli olarak; "Rahatça dursaydınız da kütüklü odunla başımıza vurdurmasaydınız" der. Aşık Sıtkı'ya dönerek "Derviş sen yoluna devam et, ben takıldım sana" diye gönlünü almış.
Hasan Coşkun'un şu sözleri halk arasında ahlak çizgisi ve fazilet yoluna davet olarak terennüm edilir: Yalanı deme, haramı yeme, namazı koma. Eline, beline, diline sahip ol
Bir koca ömür, bunca nefes tüketmeden bazen deli bazen de demli yol aldıktan sonra tükenir. Deli Molla; hayat, ilim ve faziletten feyz alarak "Demli Molla" olur. Ecel ferman buyurur. Ulu dergahtan gelen "gel" emriyle yalancı dünyadan beka alemine göçer. Son nefesini teslim ederken de şu sözleri mırıldanır. Samranma esnasında şu manzum dörtlük dudaklarından dökülür. Seng-i kabrinde ebedi kalır.
Eskişehir'deki kabir başındaki mermer taşa şu dörtlüğü yazılır:
"Yaşım 78 oldu ne Hasan kaldı, ne Coşkun
Hayatın doldu miadı bütün azâ hemen yorgun
Sarılmış bab-ı güfrâna geliniz emrini bekler
Bütün ahbab-ı yarâna saadetler., selametler...